Menu
virtual tour

FAQ

Vind je hieronder geen antwoord op jouw vraag? Contacteer info@vaneyckexpo.be.

Ik kocht een ticket voor een bezoek na 13 maart. Wat moet ik doen?

Voor een Van Eyck-ticket geldig vanaf 13 maart kan je een terugbetaling vragen. Boekte je een bezoek met gids, dan wordt in dat geval ook dit bedrag teruggestort. Op 17 juni stuurde het MSK een e-mail naar alle tickethouders, met hierin een link naar een online formulier waarop men kan kiezen voor of afzien van een terugbetaling.

Als je opteert voor een terugbetaling, dan wordt deze uitgevoerd binnen 60 dagen na het bezorgen van je keuze. Als je je ticket op een andere manier aankocht dan via de webshop, dan is het mogelijk dat we enkele extra gegevens van je opvragen om de terugbetaling te kunnen uitvoeren.

Ik kocht mijn ticket aan de museumbalie of de Gentse Stadswinkel. Wat moet ik doen?

Kocht je je ticket rechtstreeks aan de museumbalie of in de Gentse Stadswinkel? Dan kan je met je ticket langsgaan in het MSK om daar je terugbetaling te vragen. Je kan hiervoor niet terecht in de Stadswinkel.

Aan de museumbalie wordt je ticket gescand en bijgehouden, en zullen je betaalgegevens genoteerd worden, zodat we je kunnen terugbetalen. Om administratieve redenen kunnen we je niet meteen uitbetalen: de terugbetaling gebeurt op het rekeningnummer dat je ons bezorgt.

Ik heb geen mail ontvangen over de terugbetaling van mijn ticket, of ik heb deze per ongeluk gewist.  Bij wie kan ik terecht?

Als je ticket geldig was vanaf 13 maart maar je ontving van ons geen mail, of als deze mail verloren ging, dan kan je terecht op info@vaneyckexpo.be of + 32 9 266 80 75 om het online keuzeformulier opnieuw te ontvangen. Bezorg, als dit kan, meteen je tickets als bijlage bij de mail.

Wanneer word ik terugbetaald? En ontvang ik hierover een bericht?

De terugbetaling wordt uitgevoerd binnen 60 dagen nadat je ons je keuze en, indien nodig, betaalgegevens hebt bezorgd. Iedereen die tot 30.07 een aanvraag indiende en niet met Bancontact betaalde, werd intussen terugbetaald. Als dit via een kredietkaart verliep, duurt het mogelijk enkele weken vooraleer dit tegoed ook zichtbaar is op de kaart. Aanvragen gedaan na 30.07 worden eerstdaags verwerkt. Deze tickethouders zullen binnenkort hun terugbetaling ontvangen.

Gezien de grote hoeveelheid betrokkenen kunnen we helaas niet individueel laten weten wanneer de terugbetaling precies plaatsvindt.

Door een technisch probleem bij één van onze externe partners zal wie zijn tickets met Bancontact aankocht wellicht pas in de loop van september terugbetaald worden. Iedereen werkt volop verder om dit zo snel mogelijk te laten gebeuren.

Ik heb meerdere aankopen gedaan. Worden alle aankopen terugbetaald?

Ja, alle aankopen voor een bezoek vanaf 13.03 kunnen worden terugbetaald. Wanneer je meerdere aankopen deed, krijg je een keuzeformulier voor alle aankopen met zelfde betalingswijze. Je moet in dat geval dus meerdere formulieren indienen.

Ik ontving meerdere e-mails, klopt dit?

Als je op verschillende kanalen tickets aankocht, bijvoorbeeld via de webshop, via een cadeaubon of per overschrijving, dan zal je ook meerdere e-mails ontvangen. Het is belangrijk dat je op elk van deze antwoordt, anders kunnen we je wensen niet correct verwerken.

Ik wil in plaats van een terugbetaling graag een andere regeling.

Door de vele getroffen bezoekers is het helaas praktisch niet haalbaar om op maat te werken. Elke tickethouder kan kiezen om volledig terugbetaald te worden of om hiervan af te zien.

Ik heb vragen over de terugbetaling van mijn ticket.  Bij wie kan ik terecht?

Alle houders van een ticket geldig vanaf 13 maart zullen rechtstreeks gecontacteerd worden en hoeven dus zelf niets te doen. Ontving je na 60 dagen nog geen betaling, of heb je toch nog vragen, dan kan je terecht op info@vaneyckexpo.be of + 32 9 266 80 75.

Ik kocht een combiticket ‘Van Eyck / Kleureyck’ voor een bezoek na 13 maart. Wordt dit terugbetaald?

De tentoonstelling ‘Kleureyck’ in het Design Museum Gent kan je met je combiticket nog bezoeken tot 21 februari 2021. Op 17 juni stuurde het MSK een e-mail naar alle tickethouders, met hierin een link naar een online formulier. Via dit formulier kan je kiezen voor of afzien van een terugbetaling van het volledige combiticket, of enkel een terugbetaling vragen van het Van Eyck-ticket. Voor je Van Eyck-ticket ontvang je in dit geval het volgende bedrag per type combiticket:

  • Basistarief: 25 euro
  • Vroegboektarief en reductietarief: 22 euro
  • Jongere (19 t.e.m. 25 jaar): 15 euro
  • 6 t.e.m. 18 jaar: 2 euro

Heb je vragen over je bezoek aan ‘Kleureyck’, neem dan rechtstreeks contact op met het Design Museum Gent via museum.design@gent.be of +32 9 267 99 99.

Ik heb al gemaild dat ik een terugbetaling wil, waarom moet ik nu nog een formulier invullen?

Voor onze verzekeraar dienen wij te registreren wie al dan niet een terugbetaling wenst. In een aantal gevallen moeten we ook je betalingsgegevens opvragen om je te kunnen terugbetalen. Om ervoor te zorgen dat die informatie correct verzameld wordt, wordt iedereen gevraagd om dit via het toegezonden online formulier door te geven.

Ik kocht mijn tickets via een hotel, via Tiqets/Musement/Weekendesk, via Ticketswap of derden. Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?

Als houder van een ticket geldig vanaf 13 maart heb je recht op een terugbetaling. Doordat je met één van onze partners werkte of je ticket overkocht van een andere bezoeker, kan het museum deze terugbetaling helaas niet zelf uitvoeren. Neem rechtstreeks contact op met het verkoopkanaal.

Kan de tentoonstelling opnieuw openen? Wordt de tentoonstelling later nog hernomen?

De tentoonstelling ‘Van Eyck. Een optische revolutie’ kan helaas niet heropenen of hernomen worden.

Wat is de bestemming van mijn gift?

De giften worden ingezet om de vaste museumwerking te versterken, bijvoorbeeld door activiteiten te organiseren, nieuwe collectiestukken te verzamelen of een nieuwe tentoonstelling te organiseren. Meer info over onze werking kan je terugvinden op www.mskgent.be. Daar kan je ook inschrijven voor de nieuwsbrief.

Ik kocht een ticket voor een bezoek vóór 13 maart maar kon omwille van Corona niet komen. Krijg ik dit ook terugbetaald?

Deze tickets kunnen helaas niet worden terugbetaald.

De link die ik per mail ontving, opent niet.

Probeer de link ook eens met een andere internetbrowser te openen, zoals bv. Google Chrome.  We raden je ook aan om rechtstreeks op de link te klikken en de link niet te kopiëren. Wanneer bovenstaande opties nog geen oplossing bieden, kan je de mail die je gekregen hebt doorsturen naar info@vaneyckexpo.be. Dan kunnen wij onderzoeken of er probleem is met jouw gepersonaliseerde link.

Ik moet mijn gegevens controleren, maar kan niet doorklikken naar mijn gegevens

Je dient op het formulier enkel door te geven of je al dan niet een terugbetaling wenst. Het is helaas niet mogelijk om in alle formulieren de gepersonaliseerde informatie van de aankoop op te nemen, maar wij koppelen je mailadres achteraf aan de door jou aangekochte tickets en het betalingsmiddel.