Menu
virtual tour

FAQ

Vind je hieronder geen antwoord op jouw vraag? Contacteer info@vaneyckexpo.be.

Ik kocht een ticket voor een bezoek na 13 maart. Wat moet ik doen?

Alle verzoeken tot terugbetaling van voor september 2020 zijn intussen afgerond en de terugbetalingen gestort op het betaalmiddel gebruikt bij aankoop. Je kan echter nog steeds een terugbetaling aanvragen voor een Van Eyck-ticket geldig vanaf 13 maart.

Ik kocht mijn ticket aan de museumbalie of de Gentse Stadswinkel. Wat moet ik doen?

Kocht je je ticket rechtstreeks aan de museumbalie of in de Gentse Stadswinkel? Dan kan je met je ticket langsgaan in het MSK om daar je terugbetaling te vragen. Je kan hiervoor niet terecht in de Stadswinkel.

Aan de museumbalie wordt je ticket gescand en bijgehouden, en zullen je betaalgegevens genoteerd worden, zodat we je kunnen terugbetalen. Om administratieve redenen kunnen we je niet meteen uitbetalen: de terugbetaling gebeurt op het rekeningnummer dat je ons bezorgt.

Wanneer word ik terugbetaald?

Terugbetalingen via Visa, Maestro en MasterCard werden op 15 juli, 31 juli, 7 augustus of 2 september uitgevoerd. Deze terugbetaling d.m.v. kredietkaart gebeurt niet rechtstreeks op je bankrekening, maar kan je terugvinden op het maandelijks overzicht van verrichtingen met kredietkaart. Indien je de terugbetaling in dit overzicht niet kan terugvinden, gelieve dan je bankinstelling te contacteren voor nazicht en ons hiervan op de hoogte te brengen.

Terugbetalingen via Bancontact werden uitgevoerd tussen 10 en 29 september. Helaas staat er bij de mededeling niet altijd een duidelijke verwijzing naar de Van Eyck-tentoonstelling. Hartelijk dank om dit te verifiëren aan de hand van het bedrag van de eerder betaalde tickets.

Een klein aantal verrichtingen kon niet automatisch worden terugbetaald. Deze terugbetalingen zullen door het MSK in de loop van de maand oktober manueel worden uitgevoerd.

Ik heb meerdere aankopen gedaan. Worden alle aankopen terugbetaald?

Ja, alle aankopen voor een bezoek vanaf 13.03 kunnen worden terugbetaald. Wanneer je meerdere aankopen deed, krijg je een keuzeformulier voor alle aankopen met zelfde betalingswijze. Je moet in dat geval dus meerdere formulieren indienen.

Ik ontving meerdere e-mails, klopt dit?

Als je op verschillende kanalen tickets aankocht, bijvoorbeeld via de webshop, via een cadeaubon of per overschrijving, dan zal je ook meerdere e-mails ontvangen. Het is belangrijk dat je op elk van deze antwoordt, anders kunnen we je wensen niet correct verwerken.

Ik wil in plaats van een terugbetaling graag een andere regeling.

Door de vele getroffen bezoekers is het helaas praktisch niet haalbaar om op maat te werken. Elke tickethouder kan kiezen om volledig terugbetaald te worden of om hiervan af te zien.

Ik kocht een combiticket ‘Van Eyck / Kleureyck’ voor een bezoek na 13 maart. Wordt dit terugbetaald?

De tentoonstelling ‘Kleureyck’ in het Design Museum Gent kan je met je combiticket nog bezoeken tot 21 februari 2021. Op 17 juni stuurde het MSK een e-mail naar alle tickethouders, met hierin een link naar een online formulier. Via dit formulier kan je kiezen voor of afzien van een terugbetaling van het volledige combiticket, of enkel een terugbetaling vragen van het Van Eyck-ticket. Voor je Van Eyck-ticket ontvang je in dit geval het volgende bedrag per type combiticket:

  • Basistarief: 25 euro
  • Vroegboektarief en reductietarief: 22 euro
  • Jongere (19 t.e.m. 25 jaar): 15 euro
  • 6 t.e.m. 18 jaar: 2 euro

Heb je vragen over je bezoek aan ‘Kleureyck’, neem dan rechtstreeks contact op met het Design Museum Gent via museum.design@gent.be of +32 9 267 99 99.

Ik heb al gemaild dat ik een terugbetaling wil, waarom moet ik nu nog een formulier invullen?

Voor onze verzekeraar dienen wij te registreren wie al dan niet een terugbetaling wenst. In een aantal gevallen moeten we ook je betalingsgegevens opvragen om je te kunnen terugbetalen. Om ervoor te zorgen dat die informatie correct verzameld wordt, wordt iedereen gevraagd om dit via het toegezonden online formulier door te geven.

Ik kocht mijn tickets via een hotel, via Tiqets/Musement/Weekendesk, via Ticketswap of derden. Hoe kan ik een terugbetaling aanvragen?

Als houder van een ticket geldig vanaf 13 maart heb je recht op een terugbetaling. Doordat je met één van onze partners werkte of je ticket overkocht van een andere bezoeker, kan het museum deze terugbetaling helaas niet zelf uitvoeren. Neem rechtstreeks contact op met het verkoopkanaal.

Kan de tentoonstelling opnieuw openen? Wordt de tentoonstelling later nog hernomen?

De tentoonstelling ‘Van Eyck. Een optische revolutie’ kan helaas niet heropenen of hernomen worden.

Wat is de bestemming van mijn gift?

De giften worden ingezet om de vaste museumwerking te versterken, bijvoorbeeld door activiteiten te organiseren, nieuwe collectiestukken te verzamelen of een nieuwe tentoonstelling te organiseren. Meer info over onze werking kan je terugvinden op www.mskgent.be. Daar kan je ook inschrijven voor de nieuwsbrief.

Ik kocht een ticket voor een bezoek vóór 13 maart maar kon omwille van Corona niet komen. Krijg ik dit ook terugbetaald?

Deze tickets kunnen helaas niet worden terugbetaald.